Quinoa

Quinoa is een populair alternatief voor rijst, couscous, pasta en muesli. En ook maak je je maaltijdsalade hiermee extra voedzaam. De zaadjes komen van de plant quinoa. Deze kan tot wel twee meter hoog worden! Bij De Notenlaer hebben we biologische witte en rode quinoa in het assortiment. En ook hebben we een mix van rood, wit en zwart zaad. Het is maar net welke jij het liefste eet.

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
  • Waardering:
    100%

    Vanaf € 2,95

    Op werkdagen voor 15.00 uur besteld = Morgen in huis!
  • € 3,39
    Op werkdagen voor 15.00 uur besteld = Morgen in huis!
  • Quinoa wit GreenAge
    Sale
    Speciale prijs € 2,54 Normale prijs € 2,99
    Op werkdagen voor 15.00 uur besteld = Morgen in huis!
  • Quinoamix GreenAge
    Sale
    Speciale prijs € 3,22 Normale prijs € 3,79
    Op werkdagen voor 15.00 uur besteld = Morgen in huis!
  • € 4,99
    Op werkdagen voor 15.00 uur besteld = Morgen in huis!
  • Quinoa gepoft
    Sale
    Speciale prijs € 3,25 Normale prijs € 3,79
    Op werkdagen voor 15.00 uur besteld = Morgen in huis!
  • Quinoa zwart GreenAge
    Sale
    Speciale prijs € 4,07 Normale prijs € 4,79
    Op werkdagen voor 15.00 uur besteld = Morgen in huis!
  • Schijf van Vijf
    De zaadjes lijken veel op graan, maar zijn toch anders. Ze bevatten namelijk geen gluten! Quinoa bevat veel voedingsstoffen en staat zelfs in de Schijf van Vijf. De witte korrels zijn het makkelijkst verkrijgbaar. Deze hebben een milde nootachtige smaak en worden tijdens het koken zacht. De rode en zwarte variant zijn iets moeilijker verkrijgbaar. Deze hebben nog een vliesje en bevatten iets meer voedingsstoffen. Ze zijn iets knapperiger en smaken iets steviger.

    Vitamines en mineralen
    De zaadjes zitten boordevol hoogwaardige eiwitten: bijna twee keer zoveel als zilvervliesrijst en tarwe. De samenstelling hiervan is net zoals ei of vlees en kan je lichaam optimaal benutten. Om deze reden is quinoa ook een plantaardige vleesvervanger. Naast eiwit, is quinoa rijk aan B-vitamines, vitamine E, vezels en mineralen. Zoals fosfor, ijzer, kalium, koper, natrium, magnesium, selenium en zink.

    Variatie in je eetpatroon
    Voor één portie reken je zo’n vijftig tot tachtig gram rauwe quinoa. Spoel ze voor gebruik af met water. Hierna kook je de zaadjes al in vijf tot tien minuten gaar: neem voor één deel quinoa, twee delen water. Als het water is geabsorbeerd – is de quinoa gaar. Door op deze manier af en toe quinoa te eten, ben je goed bezig voor je lijf! Het gezondst is immers om te variëren met voeding. Daarom verkopen we bij De Notenlaer niet alleen zaden en pitten, maar ook noten en gedroogd fruit. Niet alleen gezond – maar ook lekker!